Головна » 2022 » Листопад » 22 » Положення про дошкільний підрозділ
11:20
Положення про дошкільний підрозділ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення педагогічної
ради
11.11.2022 № 1

ПОЛОЖЕННЯ
про дошкільний підрозділ
Циківської гімназії
Гуменецької сільської ради
Кам’янець-Подільського району
Хмельницької області

2022 РІК

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає основні засади функціонування структурного підрозділу - дошкільного підрозділу Циківської гімназії Гуменецької сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області (далі іменується - дошкільний підрозділ).
Повна назва дошкільного підрозділу - дошкільний підрозділ Циківської гімназії Гуменецької сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області.
Скорочена назва дошкільного підрозділу - дошкільний підрозділ Циківської гімназії.
2. Адреса дошкільного підрозділу: 31645, вулиця Богдана Хмельницького 31/2, село Цикова, Кам’янець - Подільський район, Хмельницька область.
3. Засновником дошкільного підрозділу є Гуменецька сільська рада Кам’янець-Подільського району Хмельницької області, а уповноваженим органом - відділ освіти, культури, молоді та спорту Гуменецької сільської ради.
Кам’янець-Подільського району Хмельницької області
4. Дошкільний підрозділ не є організаційно відокремленим від Циківської гімназії Гуменецької сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області.
(далі іменується - заклад освіти), юридична адреса якого: 31645, вулиця Богдана Хмельницького 31/2, село Цикова, Кам’янець-Подільський район Хмельницька область.
Дошкільний підрозділ не має статусу юридичної особи i дiє на пiдставi цього Положення та статуту закладу освіти. Дошкільний підрозділ може мати печатку, штамп та вивіску із своїм найменуванням.
5. Дошкільний підрозділ забезпечує здобуття дошкільної освіти, цілісний розвиток дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.
6. Дошкільний підрозділ у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мiсцеве самоврядування в Українi», iншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Міністерства освіти і науки України, іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Міністерства освіти і науки України, iнших центральних органiв виконавчої влади, рішеннями засновника та уповноваженого органу, наказами закладу освіти, статутом закладу освіти та власним Положенням.
7. Створює, змінює тип, ліквідовує та реорганізовує дошкільний підрозділ закладу освіти засновник.

ІІ. Організація освітнього процесу

1. У дошкільному підрозділі освітній процес включає розвиток, виховання, навчання його вихованців і відбувається відповідно до освітньої програми. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти.
2. Дошкільний підрозділ у своїй роботі використовує освітні програми, рекомендовані МОН.
Рішення про обрання та використання освітньої програми схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.
3. Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти МОН, за погодженням з МОЗ.
4. Для забезпечення індивідуалізації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності) складається індивідуальна програма розвитку, що розробляється командою психолого-педагогічного супроводу.
5. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 року № 530.
6. На основі освітньої програми педагогічна рада закладу освіти визначає план роботи на навчальний рік та літній період, що конкретизує організацію освітнього процесу. План роботи дошкільного підрозділу є додатком до річного плану роботи закладу освіти та затверджується його керівником.
7. Розклад організації освітнього процесу затверджується керівником закладу освіти до початку навчального року.
8. Надання додаткових освітніх послуг, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, запроваджується лише за згодою одного з батьків або іншого законного представника дитини. Додаткові освітні послуги надаються за рахунок коштів батьків або інших законних представників дитини, фізичних та юридичних осіб на основі угоди, укладеної між одним із батьків або іншим законним представником дитини та закладом освіти в межах гранично допустимого навантаження дитини.
Діти дошкільного віку, які здобувають освіту у дошкільному підрозділі, є вихованцями закладу освіти. Зарахування, переведення та відрахування таких дітей здійснюються згідно з наказом керівника закладу освіти.

ІІІ. Комплектування груп в дошкільному підрозділі

1. Дошкільний підрозділ розрахований на 15 місць.
2. Група комплектуються за різновіковими ознаками.
3. У дошкільному підрозділі функціонує одна різновікова група. Групи формуються в межах граничної чисельності вихованців, що встановлена відповідно до визначених законодавством нормативів наповнюваності груп дітьми у закладі дошкільної освіти, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти.
4. Зарахування дітей до дошкільного підрозділу здійснюється керівником закладу освіти протягом календарного року. Заява про зарахування подається особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини.
Зарахування дітей до дошкільного підрозділу здійснюється згідно з відповідним наказом керівника закладу освіти.
5. До заяви про зарахування дитини додаються:
копія свідоцтва про народження дитини;
медична довідка, видана відповідно до статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те, що дитина може відвідувати дошкільний підрозділ (заклад дошкільної освіти).
Для зарахування дитини з особливими освітніми потребами до дошкільного підрозділу та утворення інклюзивних груп до заяви про зарахування додається висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Для зарахування дитини з інвалідністю до дошкільного підрозділу до заяви про зарахування додаються:
копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданого лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю»;
копія індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.
6. Першочергово до дошкільного підрозділу зараховуються діти, які:
проживають на території обслуговування закладу освіти (в разі її встановлення його засновником;
є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які вже здобувають освіту у закладі освіти;
є дітьми працівників закладу освіти;
належать до категорії дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;
належать до категорії дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, а також усиновлених дітей;
перебувають у складних життєвих обставинах та на обліку в службах у справах дітей;
діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів;
мають право на першочергове зарахування до закладів освіти відповідно до закону.
Під час подання заяви про зарахування дитини до дошкільного підрозділу один з батьків або інший законний представник дитини повинен пред’явити оригінал документа, що підтверджує право на першочергове зарахування дитини, та зазначити його реквізити у заяві. У разі коли право на першочергове зарахування не підтверджено, дитина зараховується на загальних підставах.
7. Переведення вихованців з однієї вікової групи до іншої в межах одного закладу освіти та формування його новостворених груп здійснюється щороку наприкінці літнього періоду, але не пізніше 31 серпня.
За вихованцем зберігається місце у літній період та у таких випадках:
у разі хвороби вихованця, його санаторного лікування, реабілітації;
у разі карантину у закладі освіти;
на час відпустки одного з батьків або іншого законного представника дитини.
Вихованці старшого дошкільного віку, які здобувають дошкільну освіту у дошкільному підрозділі та на початок літнього періоду є такими, яких зараховано до закладу загальної середньої освіти, за бажанням одного з батьків або іншого законного представника дитини можуть продовжувати здобувати дошкільну освіту в підрозділі дошкільної освіти до кінця літнього періоду.
8. Відрахування вихованців з дошкільного підрозділу може здійснюватися:
за заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини, що подавав заяву про зарахування (крім випадків, коли рішенням органу опіки та піклування або суду місце проживання дитини визначено з іншим із батьків);
на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі освіти;
у разі переведення вихованця до іншого закладу дошкільної освіти;
у разі невідвідування дитиною закладу протягом двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин.
Керівник дошкільного підрозділу зобов’язаний письмово із зазначенням причин повідомити одного з батьків або іншого законного представника дитини про відрахування дитини не менш як за десять календарних днів до такого відрахування.
Забороняється відрахування дитини з інших підстав, ніж визначено цим пунктом.
Відрахування дитини із дошкільного підрозділу здійснюється відповідним наказом керівника закладу освіти.
9. Дошкільний підрозділ може здійснювати соціально-педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку з особливими освітніми потребами, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, але не відвідують заклади дошкільної освіти, та надання консультаційної допомоги сім’ї. Діти, які перебувають у закладі дошкільної освіти з короткотривалим перебуванням чи під соціально-педагогічним патронатом, обліковуються у такому закладі.

ІV. Режим роботи дошкільного підрозділу

1. Навчальний рік у дошкільному підрозділі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. Літній період починається 1 червня і закінчується 31 серпня.
2. Дошкільний підрозділ працює за п’ятиденним робочим тижнем, протягом 10,5 годин. Вихідні дні: субота, неділя, а також святкові і неробочі дні.
3. Щоденний графік роботи дошкільного підрозділу: з 8.00 до 17.00.
4. Щоденний графік роботи дошкільного підрозділу затверджується у встановленому порядку з урахуванням потреб учасників освітнього процесу.

V. Організація харчування

1. Дошкільний підрозділ забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх належного розвитку, з урахуванням особливих дієтичних потреб дітей, а також дотриманням принципів здорового харчування та натурального набору продуктів відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», від 26 серпня 2002 року № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України від 17 квітня 2006 року № 298/227, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 травня 2006 року за № 523/12397 та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання організації харчування у закладах освіти.
2. Порядок забезпечення продуктами харчування здійснюється відповідно до чинного законодавства з питань організації дитячого харчування.
3. У дошкільному підрозділі встановлено триразове збалансоване харчування.
4. Контроль за організацією та якістю харчування, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів покладається на керівника закладу освіти та медичного працівника.
5. Порядок встановлення плати за харчування дитини в Дошкільному підрозділі визначається рішенням засновника. Батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей в розмірах, визначених засновником.
6. Пільгові умови оплати харчування дітей у дошкільному підрозділі і для категорій, які потребують соціальної підтримки, надаються за рішенням засновника за рахунок коштів місцевого бюджету.

VІ. Медичне обслуговування дітей

1. Медичне обслуговування дітей здійснюється старшоб медичною сестрою, яка входять до штату закладу освіти.
2. До основних обов’язків медичного працівника, яка безпосередньо забезпечує медичний супровід в дошкільному підрозділі, належить:
моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;
здійснення контролю за своєчасністю проходження медичних оглядів, у тому числі поглиблених, організація виконання профілактичних та оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;
здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;
медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режимів;
проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або інших законних представників дитини та працівників закладу освіти.

VІІ. Учасники освітнього процесу

1. Учасниками освітнього процесу дошкільного підрозділу є: діти дошкільного віку, педагогічний працівник, помічник вихователя, медичний працівник, батьки або особи, що їх замінюють, фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
2. Права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються згідно із законодавством.
3. Педагогічний працівник у партнерстві з батьками або іншими законними представниками дитини забезпечують єдність навчання, виховання і розвитку вихованців у рамках освітнього процесу, створюють безпечне освітнє середовище, вільне від будь-яких проявів насильства та булінгу (цькування).
Учасники освітнього процесу взаємодіють на основі поваги один до одного, дотримання правил внутрішнього розпорядку закладу освіти та цього Положення.
Залучення вихованців під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з виконанням освітньої програми, забороняється.
4. Права, обов’язки та соціальні гарантії інших працівників дошкільного підрозділу регулюються трудовим законодавством та трудовими договорами.
5. Педагогічні та інші працівники дошкільного підрозділу несуть відповідальність за збереження життя, фізичного і психічного здоров’я вихованців згідно із законом.
6. Працівники дошкільного підрозділу проходять періодичні безоплатні медичні огляди в установленому законодавством порядку.

VІІІ. Управління дошкільним підрозділом

1. Штатний розпис дошкільного підрозділу є складовою штатного розпису закладу освіти, що розробляється і затверджується керівником закладу освіти на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2010 року за № 1308/18603, Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року № 1055 «Про затвердження», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2010 року за № 1157/18452.
2.Загальне керівництво дошкільним підрозділом здійснює директор закладу освіти.

IХ. Фінансування та матеріально-технічна база
дошкільного підрозділу

1. Порядок фінансування та матеріально-технічного забезпечення дошкільного підрозділу провадиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про місцеве самоврядування» та іншими нормативно-правовими актами України.
2. Фінансування дошкільного підрозділу здійснюється відповідно до єдиного кошторису закладу освіти його засновником або уповноваженим ним органом.

Х. Зміни та доповнення до Положення

1. Зміни та доповнення до цього Положення оформляються шляхом викладення Положення в новій редакції.
2. Рішення про внесення змін до цього Положення приймається засновником за поданням закладу освіти.
Переглядів: 64 | Додав: dobzhanskaolga | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar